Projekt Zespołu Edukacyjnej Analizy Transakcyjnej

  • Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF
1 grudnia 2019

Projekt o tytule: „Trudności wychowawcze w kontekście zaburzeń adaptacji osobowości”) zakłada przygotowanie opracowania dającego możliwość zaobserwowania na wczesnych etapach rozwojowych dzieci i młodzieży różnorodnych przejawów zaburzeń adaptacji osobowości. Publikacja powstanie w formie praktycznego przewodnika dla nauczycieli, wychowawców i rodziców w oparciu o koncepcję edukacyjnej analizy transakcyjnej (Tony White) oraz psychoanalityczno-rozwojową teorię zaburzeń osobowości (Stephen M. Johnson). Wartość tego opracowania będzie się wrażała jego praktycznym charakterem. Pozwoli to na wczesne i możliwe do zdiagnozowania przejawy zaburzeń zachowania oraz sposoby profilaktyki ujawniających się dysfunkcjonalności przez osoby nie posiadające formalnego przygotowania psychologicznego. Inny walor studium, pozostający w istotnym związku z poprzednim, wiąże się z potrzebami wielokrotnie sygnalizowanymi w tym zakresie przez pedagogów w odniesieniu do kłopotów radzenia sobie z różnymi przejawami trudności wychowawczych, czy uzależnień.