Kalejdoskop Sytuacji Szkolnych – nowatorskie narzędzie diagnostyczne oparte o koncepcję analizy transakcyjnej

  • Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF
1 grudnia 2019

W 2015 roku w ramach Zespołu Badawczego Edukacyjnej Analizy Transakcyjnej pojawiła się inicjatywa stworzenia narzędzia diagnostycznego opartego o koncepcję AT, które mogłoby wspierać analizę relacji szkolnych z perspektywy tak ucznia jak i nauczyciela. W prace nad narzędziem zaangażowali się doktorzy: Adrianna SARNAT-CIASTKO, Anna PIERZCHAŁA, Dorota GĘBUŚ, Zbigniew ŁĘSKI i Zbigniew WIECZOREK. Zespół ten zasiliła także artysta plastyk, nauczyciel akademicki UJD mgr Justyna WARWAS.

Dzięki inicjatywie ww. osób powstała eksperymentalna wersja „Kalejdoskopu Sytuacji Szkolnych”, która w tamtym momencie została wstępnie zweryfikowana. W 2019 roku w ramach projektu „Inkubator Innowacyjności 2.0” pojawiła się możliwość jego dopracowania i pogłębionej analizy w ramach inicjatywy „Weryfikacja przedwdrożeniowa narzędzia diagnostycznego Kalejdoskop sytuacji szkolnych” koordynowanej przez A. Sarnat-Ciastko. Ta zakłada ocenę narzędzia przez sędziów kompetentnych oraz sprawdzenia jego wartości podczas badań pilotażowych w szkołach.

Warto przy tym zaznaczyć, że „Kalejdoskop sytuacji szkolnych” ma znaczący potencjał potwierdzony srebrnym medalem uzyskanym podczas Międzynarodowej Warszawskiej Wystawy Wynalazków IWIS, która miała miejsce 14-16 października 2019 r.